post

Du ville ikke køre bil uden en Benzinmåleren eller speedometer, og hvis du kører på en tom tank, vil du få ikke meget langt. Så hvorfor vil du gøre finansielle beslutninger uden de rigtige værktøjer? Virksomheder skal beherske styre strømmen af kontanter. Cash flow planlægning hjælper fjerne usikkerhed, identificere hindringer og flytte fremad bevæbnet med oplysninger. Med oplysninger kan du gøre planer og ændringer for at forbedre din forretning.
Hvorfor en Cash Flow erklæring?
Mange virksomhedsejere mener, at deres regnskaber vil give dem alle de nødvendige oplysninger. Årsregnskabet er en historisk værktøj, der viser dig, hvor din virksomhed har været. En Cash Flow er den fancy navn for en arbejdsgruppe budget, der fortæller dig, hvor mange penge din virksomhed faktisk har. Arbejder i sync med din balance bør din cash flow være en nem-at-læse værktøj, der tillader dig at overvåge salg, omkostninger, lønsomhed, samlinger og kontanter. Det giver dig mulighed at planlægge for fremtidige cash behov for vækst, samtidig med at identificere operationelle problemer, der kræver øjeblikkelig handling.
Vellykket cash flow planlægning kræver ikke en grad i salgsteknik. Hvad jer savn er real-time forståelse af hvor kontanter oprindelse, hvor det går, og hvor meget tilovers (ligesom du gør derhjemme). Virksomheder skal operere med en cashflow-model, der ligner foran et år, måned efter måned, og er opdateret med faktiske resultater hver uge.
Opret et regneark
Formlen for vellykket cash flow management er bedragerisk enkle. Penge i. Penge ud. Penge til overs. Hvis der ikke er nogen penge til overs, skal du gøre noget anderledes.
Start med salg. Salget er udført arbejde, der er dokumenteret ved kasseapparatet kvitteringer, gæst kontrollerer eller fakturaer. Projekt mængden af salget du forudse, måned efter måned startende med den aktuelle måned. Salg bør svinge når du overveje seasonality af din virksomhed. Bryde salgene i kategorier og være konservative.
Projekt dine samlinger måned for måned. Samlinger er de penge, du lægger ind i banken i form af kontanter, checks eller kontokort værdikuponer. Hvis salget ikke lige samlinger, har du enten debitor eller en kontant kontrol problem.
Anmeld dine udgifter. Definere dine udgifter i to store områder: omkostninger for salg (udgifter, der svinger med salg som produktomkostninger) og Overhead udgifter (udgifter, der ikke svinger med salg). Definere udgifterne procentdele for din store salg kategorier. Prognosen for alle andre Overhead udgifter (husleje, utilities, forsikring, licenser, osv.). Projekt alle udgifter ud i den måned, de vil blive betalt.
Prognosen for din løn. Liste over dine nuværende og forventede medarbejdere og kategorisere dem som Salgsomkostning arbejdskraft eller Overhead arbejdskraft. Udgifterne til salg arbejdskraft kan projiceres i del af target labor omkostningsprocent. Anslå løn udgift pr. ansat (gennemsnitlig arbejdstid, lønsats) i de næste tolv måneder.
Evaluere din rentabilitet
Med månedlige salg og udgifter fremskrevet, kan business rentabilitet, gennemførlighed og værdi bestemmes. Samlede salg minus samlede omkostninger af salg udgifter (herunder Salgsomkostning lønningslisten) minus samlede Overhead udgifter (herunder Overhead lønningslisten) er lig med månedlige Cash Reserve. Dette er også din rentabilitet. Er der nogen penge tilbage?
Hvad gæld du service? Evaluere denne gæld adskilt fra din rentabilitet. Gæld tager mange former, herunder noter, lån, kreditkort, lejemål og kreditlinjer. Når virksomheder skal omstrukturere deres gæld for at forbedre cash flow, forvente långivere virksomhedens resultatopgørelse ser en bestemt måde for at kvalificere sig til finansiering.
Så hvad er næste?
Når dette arbejde budget er samlet, kan en break-even salgsmængde fastsættes der genererer nok profit til at dække gæld belastning og har ingen kontanter tab. Din cash flow mål er nu klarlagt og strategier kan gennemføres. Eventuelle problemer, der forårsagede en cash flow problem vil nu blive rettet.
Med din Cash Flow kortlagt, har du begyndelsen af kontrol.
Cash Flow planlægning bringer finansielle stabilitet en virksomhed gennem proaktiv budgettering, overvågning og justeringer. Du vil forstå, hvor du befinder dig i dag og hvad dine muligheder og prioriteter er. Du vil kunne forudsige dine kontanter behov og få kontrol over din virksomhed. Med brugen af en likviditet, vil din virksomhed har flere penge og en køreplan for fremtiden.
-Skrevet af Monte Zwang af Steele Development Corporation, en konsulent virksomhed med speciale i forretningsudvikling og finansielle strategier. Du kan nå Steele udvikling ved at kalde 206.878.9666 eller online på www.Steeledevelopment.com.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *