Du har en detaljeret forretningsplan, som viste den overordnede hensigt af din virksomhed. Du præsenteret forretningsplanen for din bank før opstart og de indsendt midler i det beløb, som du både anses for acceptabel. Den oprindelige forretningsplan indeholdt grundlaget for de procedurer, der vil hjælpe dig med at holde fokus, mens virksomheden vokser. Lad os undersøge nogle af disse processer, som du vil bruge til at give din virksomhed den fokus, det har brug for at vokse og få succes.
1. en markedsføringsplan. Hvis salg er en del af din operation (og det lader til, at nogle form for sælger er altid en stor del af enhver virksomhed), derefter skal du have dit salg gruppe fokuserede på en markedsføringsplan. Kortsigtede og langsigtede analyse bør være en del af denne planer og vil sandsynligvis indeholde en analyse af din konkurrence, markedspotentiale og salgsprognoser. Vær forsigtig med ikke at falde i fælden at lade “virksomheden tage sig af sig selv”, bo fokuseret på alle tidspunkter og sørg for din ledere er tunet ind på dette marked, overvåge regelmæssigt, intet er mere at besejre til general manager/ejer end at være fortalt af en salg Manager… Jeg kunne ikke se at der kommer! YIKES!
2. regnskabsprocedurer. Hvis salget er vigtige, så er behovet for at bo fokuseret på modtager provenuet fra salget lige så vigtigt. Kreditor, udgifter og debitor har brug at have faste procedurer på plads til at give penge til at flyde frit gennem selskabet pengekasse. Fokus på disse procedurer på regelmæssige ugentlige og månedlige møder vil sætte de regnskabs- og markedsføring grupper på samme vej. En splittelse mellem markedsføring og regnskab er en fælles bureaukratiske begivenhed; så bliv ikke overrasket, hvis et punkt du høre fra nogen fra salg stat, “vi tjene penge her, hvordan kommer jeg nødt til at leve af deres regler?” At få disse to operationer at bo fokuseret på en bundlinje resultater orienterede tilgang er en fast del af en ejer jobbeskrivelse.
3. menneskelige ressourcer. Hvis du nogensinde har arbejdet for en manager, der betragtes som hans ansatte som udgifter i stedet for aktiver, vil så du være bekendt med behovet for ledere at bo fokuseret på menneskelige ressourcer inden for virksomheden. En leder, der er fikseret på personale reduktion uanset deres resultater vil skabe en atmosfære af frygt. Bestemt, ønsker ingen at være groft over bemandet, men en god ejerleder vil fokusere på at holde passende medarbejder base numre, og sikre vedvarende uddannelse, sikkerhed programmer og toppen af de linje personaleydelser. Det er din campingplads, hvorfor ikke have “glade campister?”
4. sælger din virksomhed. Det betyder ikke, sælge i den sande bogstavelig forstand. Det betyder, at fokusere på at sikre, at virksomhedens image er en misundelig på dine konkurrenter og er kendt i erhvervslivet som en første klasses betjening. Du kan gøre dette ved at have nøglen ledere deltager i industrien konferencer. Være klart og fortælle dem, at deres fokus på disse seminarer er at netværke, grundigt indsamle så mange nye oplysninger, som de kan. De bør også ‘sælge’ andre deltagere på betydningen og effektiviteten af deres virksomhed i branchen. Ved deres tilbagekomst har opfølgningsmøder med disse ledere, hvor de vil rapportere detaljeret om hvad de har lært. Ledere deltager i konventioner og seminarer bør tage muligheder for at hygge sig, ikke desto mindre bliver de “ansigt” i din virksomhed, det er klog være sikker på, at de fokuserer på at gøre dem forretningsmøder, og ikke alle “frikvarter.”
Hvis planlægning, organisering, personale, ledelse og kontrol er fem vigtige faktorer i forvaltningen af en virksomhed, opholder sig målrettet gennem hele processen, er altafgørende!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *